• Workshop NeuroCoG
    on the June 4, 2019
    Within the Global Challenges Science Week, the Brain and Cognition community organized around NeuroCoG, an interdisciplinary program will present a workshop : From Brain and Cognition to Artificial Intelligence
  • LPNC Seminar : Daniel Margulies - Institut du Cerveau et de la Moelle épinière, Hôpital Pitié Salpêtrière, Paris
    on the May 21, 2019
    Seminar of Daniel Margulies, Institut du Cerveau et de la Moelle épinière, Hôpital Pitié Salpêtrière, Paris
    Large-scale gradients in cortical organization
  • Global Challenges Science Week - 3 to 6 June 2019
    from June 3, 2019 to June 4, 2019
    Within the Global Challenges Science Week, the Brain and Cognition community organized since 2017 around an interdisciplinary program called NeuroCoG will present two workshops :
    - 3 June : "Brain plasticity and neurorehabilitation",
    - 4 June : "From Brain and Cognition to Artificial Intelligence".
  • Newsletter #3
    on the April 11, 2019
  • Neurodynamics Symposium 2019
    from July 4, 2019 to July 5, 2019
    Recent technologies have made it possible to study the in-vivo physiology of neurons, the dynamics of large scale neuronal ensembles and the neural circuits that connect different structures...but how does it give rise to different brain functions?This symposium aims to link three components: conceptual expertise, computational modeling and state-of-the-art methodologies, to advance our understanding of brain functions related to cognition and motivation.
  • Retour sur la semaine du cerveau
    La 21ème édition de la Semaine du Cerveau s’est déroulée à Grenoble du 11 au 15 mars. Cette année nous avons organisé plusieurs évènements autour du thème : le cerveau, une machine imparfaite. Comme chaque année, le public a été ravi et l’ensemble des places proposées ont rapidement été réservées. Nous avons eu le plaisir d’interagir avec un public très varié grâce à la diversité des évènements que nous avons pu proposer. Des ateliers ont eu lieu dans les écoles, dans les lycées, à destination des professeurs des écoles, des étudiants et personnels de l’Université Grenoble Alpes ainsi que du grand public en général. Au total cette semaine aura réuni environ 1000 personnes.
  • [OPEN] Doctoral position
    on the April 5, 2019
    Titre : Etude de la saccade oculaire chez l’Homme par neuroimagerie multi-modale
    Lieu de la thèse : GIPSA-lab et Grenoble Institut des Neurosciences
  • Newsletter #1
    on the November 30, 2018
  • Portes Ouvertes - 8 avril - Bien vieillir avec sa mémoire
    on the April 8, 2019
    Vous avez plus de 65 ans? venez participer à une journée porte ouverte sur la thématique "Bien vieillir avec sa mémoire". Au programme: collation de bienvenue, conférences sur le vieillissement et la mémoire, ateliers participatifs sur la mémoire, expérimentations. N'hésitez pas à diffuser autour de vous!
  • GIN Seminar : Peter Magill - University of Oxford
    on the March 26, 2019
    Seminar of Peter Magill, University of Oxford

Neuronal substrates of a division of labor in the external globus pallidus
    10.00 am at GIN - Amphi Serge Kampf
  • LPNC Seminar : Mathieu Hainselin - Centre de Recherche en Psychologie : Cognition, Psychisme et Organisations, Amiens
    on the March 26, 2019
    Seminar of Mathieu Hainselin - Centre de Recherche en Psychologie : Cognition, Psychisme et Organisations, Amiens
    Mémoire et action tout au long de la vie
  • Atelier #3: Ethique de la recherche en sciences cognitives
    on the March 18, 2019
    We inform you that Workshop#3 Ethics of Research in Cognitive Sciences will take place on Monday, March 18 from 12:00 to 14:00 at GIPSA-lab, in room B314. You are welcome to attend, please fill free to forward this announcement in your laboratories.
  • LPNC Seminar : Jennifer Coull - Laboratoire de Neurosciences cognitives, Aix-Marseille
    on the March 12, 2019
    Seminar of Jennifer Coull, Laboratoire de Neurosciences cognitives, Aix-Marseille
    The functional neuroanatomy of timing