• Newsletter #1
    on the November 30, 2018
  • Portes Ouvertes - 8 avril - Bien vieillir avec sa mémoire
    on the April 8, 2019
    Vous avez plus de 65 ans? venez participer à une journée porte ouverte sur la thématique "Bien vieillir avec sa mémoire". Au programme: collation de bienvenue, conférences sur le vieillissement et la mémoire, ateliers participatifs sur la mémoire, expérimentations. N'hésitez pas à diffuser autour de vous!
  • GIN Seminar : Peter Magill - University of Oxford
    on the March 26, 2019
    Seminar of Peter Magill, University of Oxford

Neuronal substrates of a division of labor in the external globus pallidus
    10.00 am at GIN - Amphi Serge Kampf
  • LPNC Seminar : Mathieu Hainselin - Centre de Recherche en Psychologie : Cognition, Psychisme et Organisations, Amiens
    on the March 26, 2019
    Seminar of Mathieu Hainselin - Centre de Recherche en Psychologie : Cognition, Psychisme et Organisations, Amiens
    Mémoire et action tout au long de la vie
  • Atelier #3: Ethique de la recherche en sciences cognitives
    on the March 18, 2019
    We inform you that Workshop#3 Ethics of Research in Cognitive Sciences will take place on Monday, March 18 from 12:00 to 14:00 at GIPSA-lab, in room B314. You are welcome to attend, please fill free to forward this announcement in your laboratories.
  • LPNC Seminar : Jennifer Coull - Laboratoire de Neurosciences cognitives, Aix-Marseille
    on the March 12, 2019
    Seminar of Jennifer Coull, Laboratoire de Neurosciences cognitives, Aix-Marseille
    The functional neuroanatomy of timing
  • [OPEN] Post doctoral position
    Functional Connectivity of language networks - Laboratoire de Psychologie et Neurocognition UMR CNRS 5105 Grenoble France
  • Newsletter #2
    on the February 1, 2019
  • Semaine du Cerveau du 11 au 15 mars
    from March 11, 2019 to March 15, 2019
    La semaine du Cerveau 2019 se déroule du 11 au 15 mars. Cette manifestation internationale est organisée simultanément dans une centaine de pays et plus de 120 villes de France dont Grenoble. A Grenoble, l'édition 2019 est centrée sur les particularités et anomalies du cerveau humain, qui distinguent la machine et les intelligences artificielles.
  • NeuroCoG Seminar Series: Lauri Nummenmaa
    on the March 11, 2019
    On Monday 11 March 2019, from 11am to 1pm, at Amphi MSH-Alpes, NeuroCog will continue its cycle of seminars by inviting Lauri Nummenmaa - Associate professor in modelling and medical image processing, Turku PET Centre and Department of Psychology, University of Turku (Finland), Pascal Hot (Professor, Department of Psychology, LPNC) and Mircea Polosan (Professor, Pôle psychiatrie and neurologie, Grenoble CHU) for a conference entitled "Influences of bodily processes on cognition"
  • LPNC Seminar : Bruno Rossion